عفو و تخفیف مجازات

عفو موردی تخفیف مجازات آزادی مشروط ثبت نام عفو09126161121
۳۰ مرداد , ۱۴۰۰

عفو و تخفیف مجازات  در اجرای احکام بعد از اجرای حکم و صرفا در خصوص حبس و جزای نقدی بوده و نه تنها شامل حق الناس و رد مال شاکی نمیگردد بلکه مانع آن نیز میباشد و در واقع شرط اصلی برخورداری از هرگونه عفو یا تخفیف مجازات رضایت شاکی خصوصی و نداشتن رد مال شاکی میباشد که مقدمه استفاده ار عفو موردی یا آزادی مشروط میباشد .

ما با پذیرش وکالت زودتر از موعد مقرر شما را از زندان آزاد ساخته و پرونده شما را با جدیت پیگیری خواهیم نمود .

09126161121 مشاوره حقوقی رایگان با وکیل

نشانی دفتر وکالت ما : تهران میدان فردوسی نرسیده به خ استاد نجات اللهی ( ویلا) کوچه نیائی  پلاک 7 ممیز یک  دفتر وکالت

حال با توجه به انواع عفو و تخفیف مجازات به بررسی هریک بصورت حداگانه میپردازیم :

عفو عمومی :

عفو عمومی توسط رهبر به سبب مناسبتهای مختلف اعلام میگردد و نیازی به ثبت نام ندارد بلکه با اعلام رای در رسانه ها هر زندانی که مشمول شرایط مندرج در اطلاعیه عفو باشد عفو عمومی یا تقلیل مجازات شامل وی میگردد.

عفو موردی :

عفو موردی الزاما نیازمند به ثبت نامه در سامانه ثبت نام عفو کمیسیون عفو و بخشودگی میباشد  ثبت نام عفو توسط محکوم علیه زندانی و یا خانواده درجه یک وی و یا قاضی یا دادیار اجرای احکام کیفری و یا دادستان مربوطه قابل انجام میباشد.

جهت ثبت نام در کمیسیون عفو و بخشودگی لطفا اینجا را کلیک بفرمائید.

عفو مشروط ( آزادی مشروط ) :

در خواست آزادی مشروط میبایست شخصا توسط زندانی و یا وکیل زندانی درخواست گردیده و شرایط آن  طبق ماده 58 قانون مجازات اسلامی به شرح ذیل میباشد :

1- محکوم علیه زندانی فاقد مدعی خصوصی یا رد مال و جزای نقدی بوده و یا ترتیبی برای پرداخت آن داده باشد .

2 – محکوم علیه زندانی میبایست یک سوم مجازات خود را تحمل کیفر نموده باشد این مدت جهت محکومین بالای 10 سال حبس نصف ایام محکومیت میباشد .

3- محکوم علیه زندانی در طول تحمل کیفر مستمرا از خود حسن اخلاق نشان داده و خلاف زندان نداشته باشد و حالات و رفتار زندانی نشان دهد که بعد از محکومیت دیگر مرتکب جرمی نخواهد گردید.

تخفیف مجازات به سبب اخذ رضایت شاکی :

در صورتیکه محکوم علیه بعد از قطعیت دادنامه و در مرحله اجرای احکام موفق به اخذ رضایت شاکی خصوصی گردد میتواند شخصا یا توسط وکیل اجرای احکام تقاضای تخفیف مجازات نماید که بلافاصله پرونده به دادگاه صادر کننده رای قطعی ارسال و دادنامه تخفیف در مجازات صادره اصدار و ابلاغ میگردد که دادنامه تخفیفی در اجرای احکام زندان قابل اجراست .

 

ما همچنان علاوه بر ثبت نام و پیگیری عفو موردی – آزادی مشروط – تخفیف مجازات و … در خصوص اخذ مرخصی نیز شما را پشتیبانی خواهیم نمود.

عفو و تخفیف مجازات عفو عمومی  سایت ثبت نام عفو موردی آزادی مشروط عفو مشروط